.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
ممنوعيت استفاده از علم‌ در عزاداري گيلان

فرمانده انتظامي گيلان تاكيد كرد: امسال نيروي انتظامي با رفتارها و اقدامات نامتعارف دسته جات عزاداري در محرم و صفر برخورد مي كند.

بهمن اميري مقدم در جمع اعضاي تشكل هاي مذهبي در مصلاي رشت با بيان مطلب فوق افزود: دشمن در تلاش است تا مسائل اعتقادي ما را با خرافه و باورهاي غلط مخدوش كند.
وي با تاكيد برلزوم رعايت قوانين عمومي در راه اندازي دسته جات عزاداري تصريح كرد: ايجاد مزاحمت براي مردم، ايجاد ترافيك در معابر، استفاده از علم هاي نامتعارف و بزرگ، قمه زني و ايجاد آلودگي صوتي در ساعات پاياني شب از جمله مواردي است كه در برخي از هيئت‌هاي عزاداري ارزش و شان مجالس عزاداري سالار شهيدان را تحت الشعاع قرار مي دهد و در صورت مشاهده با آن برخورد مي شود.
وي با اشاره به همكاري مطلوب هيئت هاي مذهبي با پليس در سال هاي گذشته افزود: پليس از تكايا و مساجد در ايام سوگواري امام حسين(ع) حمايت مي كند و تلاش خواهيم كرد باورها و خرافات را از عزاداري هاي استان حذف كنيم.
فرمانده انتظامي استان خواستار توجه مسئولان هيئت هاي مذهبي به مسائل اخلاقي و اجتماعي در دسته جات عزاداري شد و اظهار داشت: جلوگيري از اختلاط زن و مرد، توجه به سخنراني و وعظ، استفاده از نيروهاي مشخص جهت انتظامات هيئت و عدم استفاده از عكس هاي منتسب به ائمه از جمله موارد مهمي است كه بايد در هيئت هاي مذهبي در ايام محرم و صفر رعايت شود.
اميري مقدم خاطر نشان كرد: پليس با افرادي كه در دسته جات عزاداري براي مردم ايجاد مزاحمت مي كنند به شدت برخورد مي كند.
وي ضمن انتقاد از راه اندازي بدون نظارت تكيه هاي كوچك در كوچه ها و خيابان هاي شهر گفت: مساجد نبايد خالي باشد و نبايد ريا و تظاهر در عزاداري امام حسين(ع) به وجود بيايد بلكه به جاي آنكه خيابان ها مملو از هيئت كوچك و بزرگ باشد بهتر است مساجد متولي برگزاري عزاداري باشند و مجالس متناسب با منزلت اباعبدالله(ع) برپا كنند.
اميري مقدم با مروري برقيام امام حسين(ع) و حماسه عاشورا هدف اصلي اين حركت عظيم معنوي و فرهنگي را تطهير جامعه و اشاعه امر به معروف و نهي از منكر دانست و خواستار رعايت ارزش‌هاي اسلامي از سوي مردم در ماه محرم و صفر شد.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.138 seconds.